Przejdź do treści

O nas

Spółka PMT Linie Kolejowe Sp. z o.o. została zawiązana w dniu 8 sierpnia 2008 r. dla potrzeb utrzymania linii i bocznic kolejowych Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A. Kapitał zakładowy Spółki wynosi  104 701 000,00 zł w całości wpłacony. Spółka zarejestrowana jest pod nr KRS 0000313995 w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Gospodarczego, a także jest członkiem Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź S.A.

PMT Linie Kolejowe Sp. z o.o. działa jako zarządca infrastruktury kolejowej w oparciu o Autoryzację Bezpieczeństwa o nr identyfikacyjnym PL2120170001  nadaną przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). Autoryzacja bezpieczeństwa potwierdza akceptację systemu zarządzania bezpieczeństwem na terenie Unii Europejskiej zgodnie z dyrektywą 2004/49WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. oraz właściwymi przepisami krajowymi.

Swoje usługi kieruje głównie na rynek inżynierii kolejowej. Zajmujemy się budową nowych odcinków linii kolejowych, wykonujemy remonty kapitalne i na bieżąco świadczymy usługi zarządzania i utrzymania linii kolejowych. W skład zarządzanej infrastruktury wchodzi ok. 170 km torów, w tym ponad: 60 km linii kolejowych, 120 km torów bocznicowych, 380 rozjazdów, 40 przejazdów kolejowo-drogowych i 74 obiekty inżynieryjne. Zależy nam na utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa oraz poprawie parametrów eksploatacyjnych posiadanej infrastruktury kolejowej. W 2020r. uruchomiony został program modernizacji linii kolejowej nr 971 przewidujący uruchomienie Lokalnego Centrum Sterowania obejmujący prowadzenie ruchu na całej długości linii, w tym zwiększenie dopuszczalnego nacisku osi na tor do 221 [kN].

Podstawowym statutowym przedmiotem działalności Spółki jest:

  • transport kolejowy, w tym zarządzanie liniami kolejowymi, polegające na prowadzeniu ruchu kolejowego i administrowaniu liniami kolejowymi,
  • udostępnianie linii kolejowych przewoźnikom z zastosowaniem obowiązującego trybu ustalania opłat i publikacji stawek jednostkowych,
  • pozostała działalność wspomagająca transport lądowy, w tym utrzymanie infrastruktury kolejowej,
  • przeładunek towarów,
  • budowa dróg szynowych kołowych, roboty inżynieryjne i budowlane.
Mapa