W PMT Linie Kolejowe Sp. z o.o. realizowana jest inwestycja pn. „Modernizacja Infrastruktury Kolejowej” (MIK) mająca na celu zapewnienie bezpiecznego, nieprzerwanego dostępu do infrastruktury kolejowej dla podmiotów świadczących usługi transportu kolejowego na rzecz GCT KGHM.
Uchwałą nr 127/XI/2022 z dnia 20 kwietnia 2022 roku, Zarząd KGHM Polska Miedź S.A. wyraził zgodę na realizację Programu Strategicznego pn. „Poprawa Logistyki Koncentratów i Rudy”. Projekt pn. „Modernizacja Infrastruktury Kolejowej” jest częścią składową Programu Strategicznego KGHM pn. „Poprawa Logistyki Koncentratów i Rudy”. .
Realizacja Projektu MIK przewiduje:
- przebudowę infrastruktury torowej linii nr 971, 971a, umożliwiającą wjazd i wyjazd z infrastruktury zarządzanej przez PMT LK na infrastrukturę PKP PLK S.A., pociągów z naciskiem 22,5 Mg/ oś i prędkością 60 km/ godz. oraz przyjmowanie i wyprawianie pociągów o długości do 600 m,
- modernizację urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym (SRK), Elektrycznego Ogrzewania Rozjazdów (EOR) i teletechniki, w celu zapewnienia bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego oraz spełnienia wymagań przepisów obowiązujących w tym zakresie,
- rewitalizację obiektów inżynieryjnych w przebiegu linii kolejowej nr 971,
- budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Lubinie,
- budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne.
Na dzień 30 listopada 2025 roku zaawansowanie rzeczowe prac wynosi 97%. Zakończenie inwestycji planowane jest na 13 maja 2026 roku. Generalnym Wykonawcą Robót jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. oraz TORPOL S.A. Nadzór Inwestorski sprawuje firma B-Act S.A. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 239 000 000,00 zł netto. Projekt realizowany jest dzięki finansowaniu KGHM Polska Miedź S.A.








